PROPOSTES DE MISCEL·LÀNIA
Per aquests dies a casa
vos recomanam algunes propostes semblants a les que solem fer en l’espai de
miscel·lània i que són ben motivadores pels infants. A l’enllaç vos hem penjat
un vídeo on veureu una exemple de safates
manipulatives, en aquest cas amb diferents tipus de pasta.
Som conscients que aquests
dies és possible que ens costi trobar alguns aliments als mercats i n’hem de
fer un consum conscient i responsable d’aquests, per tant us proposam que per
fer les activitats manipulatives empreu coses variades que tengueu per
casa en petites quantitats, barrejades (
fins i tot aprofitau les que tenen data de caducitat una mica passada, per
aprofitar-les més): arròs, cafè en gra
i/o mòlt, sal, farina, llenties, ciurons, faves, diferents tipus de pastes,
etc. Així com elements naturals si teniu possibilitat: terra, arena, pedretes,
fulles, etc.
Podeu fer infinitat de
combinacions! Aquestes activitats
ajudaran els infants a compensar el fet d’estar a casa i no poder gaudir
en un temps del tan necessari contacte amb la natura, doncs els estímuls
sensorials d’aquests elements i el fet de manipular, experimentar, trasvassar –los
amb l’ajuda d’embuts, coladors, platets, culleres, envasos de cartró, plàstic,
càpsules de cafè (aprofitau material de rebuig i casolà, que és ben motivador
pels infants!).
Pensau que podreu
aprofitar aquests materials perquè juguin moltes vegades, fent diferents
propostes de safates, jugant a cuinetes, etc. ( a Miscel·lània no es cansen mai
d’aquests materials, tenen èxit assegurat!). Després de jugar els guardau bé i
així podreu emprar-los les vegades que volgueu.
Vos aninam a que les
presenteu, si és possible, en la terraseta o balcó, doncs en un espai obert no
ens angoixa tant si s’embruta i a més és més engrescador. Si no tenim
possibilitat, dins casa també se podran fer les propostes i és ben important
que els infants també s’impliquin en la recollida i neteja del material, els
hàbits d’higiene fan que siguin més autònoms i responsables i és important
treballar-los tant a l’escola com a casa.
Una vegada feta la
proposta, les convidam amb els materials ben presentats a una o vàries safates
( o recipients semblants que tengueu per casa) i les podem plantejar preguntes
relacionades amb les propietats dels materials, que faran que desenvolupin el
seu pensament logicomatemàtic i científic, com ara uns exemples:
-
Com és aquest material? És suau,
rugós? Quina forma té? Quin colors té?
Fa olor? ( en quant a les seves propietats, característiques sensorials).
-
Què passaria si el posam a
l’embut? I si el ficam al colador, creus que aquest passarà o no?
-
Com podem fer per separar
aquestes dues coses ( per exemple la farina i les llenties) sense tocar-les
directament amb les mans?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada